Waarom Edelweiss?
De edelweiss is eigenzinnig. Ze groeit precies daar waar iedereen zegt: "Dat wordt lastig.” Het bloemetje staat symbool voor moed en toewijding, vooral in tijden van moeilijkheden. En daarom sluit de edelweiss aan op de missie van onze uitgeverij.
Lastige onderwerpen op het werk
Wij bieden praktische informatie over onderwerpen die op de werkvloer vaak in de schaduw staan. Denk aan rouw, spanningen, neurodiversiteit Onderwerpen die ongemakkelijk of lastig zijn. Of pijnlijk. Of als veel minder belangrijk worden ervaren dan KPI’s en harde data.
Oog voor tegenslag
Wij geloven erin dat je organisatie (nog meer) gaat bloeien door juist op de moeilijke momenten naar elkaar om te kijken. Met boeken, podcasts, webinars en masterclasses helpen we leidinggevenden en ondernemers daarbij.
Over ons
Wanneer gaan we nu eens iets samen doen?” Het was de vaste grap bij elk etentje – al dertig jaar lang. We leerden elkaar ooit kennen als collega’s bij een regionale krant. Daarna gingen onze levens hun eigen weg, maar het idee van een gezamenlijk project bleef terugkomen.
Tot vorig jaar. Mark Hemmer– met zijn vrouw Josina eigenaar van Scrivo Media – zag ruimte voor managementboeken die niet in zijn bestaande fonds pasten. Mireille Derks – na jaren in leidinggevende functies bij onder meer RTL en de ANWB – wilde haar kennis, ervaring én missers graag inzetten voor iets nieuws.
En dus is het na dertig jaar dan toch zover: een gezamenlijk bedrijf, Edelweiss Uitgevers.